Digital clock

Thursday, January 17, 2013

Jangan Malu Mengaku Suka Makan Petai

Sekadar ingin berkongsi dengan anda semua makanan kegemaran aku...
Aku Paling Suka makan Petai.
 Pada aku tiada makanan lain dapat menandingi kelazatannya.
Sape yang tak pandai makan petai, memang rugi...
Aku tak malu dan tak segan silu mengaku yang aku peminat tegar petai...

Buat apa nak malu pada makanan yang begitu hebat khasiatnyer... 
Betul tak?

Petai ni banyak khasiat ... Tak caya baca blog ni :


yang aku tak boleh blah... ayat ni...
"Petai mampu membunuh kutu babi" Ada beraniiiii??? 
Punyalah banyak khasiat petai ni.
Ni pun sedara mara petai... Pun feberettt aku juga...


Ini aku tak tau nama betul dia.. aku agak jer.. Ni anak petai...
Dulu masa zaman sekolah rendah, aku dengan Azlin Ishak (kawan sekampung)
 selalu singgah makan ni kat tepi jalan raya (Sg. Panjang) depan rumah makcik dia... 
Tak mintak izin pulak tu :) belasah jer.

Paling buat aku bahagia... 
Bila aku datang rumah kakak-kakak aku diorang mesti beli petai. 
Kerana aku datang, kakak dan abang ipar aku sanggup keluar beli petai semata-mata.
Aku terharu sangat bila diorang buat macam tu..
Pernah masa aku kat universiti dulu, kakak aku post kan sambal petai
(Guna Post Laju) dengan sepucuk surat. 
Sampai sekarang aku masih simpan surat yang dia kirim tu -mode sedih ;( -

Aku bertuah sebab dapat suami pun hantu petai juga macam aku...
Yang lagi best nyer, bapa mertua aku ada dusun yang tanam buah petai


Bila balik kampung rumah mertua, mesti dapat habuan... 
Kalau tak musim buah petai, ayah mertua aku akan belikan kami petai 
sepanjang kami ada kat kampung...

Bila nak balik ke Kuala Lumpur... Ayah mertua akan beli lagi untuk bekalan kat rumah...
Memang stok petai kat rumah aku tak kan berkurang...


Kalau ada petai ni, benda selalu aku buat


Udang sambal petai.. Tapi yang banyaknyer mestilah petai dari udang...

Kadang-kadang tu aku buat nasi goreng petai...

Tak pun, aku rebus atau makan mentah...


Sampai makan karipap pun aku jolokkan petai dalamnyer... Sedapppp nyer...

Kalau makan kat luar, aku pasti tak lupa dengan petai ni...


Pernah aku datang rumah Juju.. Mak dia masak sambal tempoyak petai...
Sedap giler.. First time makan benda tu.


Moral of the story... korang dah tau kan aku suka petai... So...
Nanti kalau aku datang umah korang...
Jangan lupa sediakan petai... Kih..Kih..Kih..

Jangan Malu Untuk Mengaku Anda Suka Makan Petai!!!

No comments:

Post a Comment