Digital clock

Monday, June 25, 2012

MeNgeMas Peti Ais

Aktiviti hari mingggu td adalah mengemas  Peti Ais...
Dah lama hasrat hati ni nak mengemas benda ni,
tapi disebabkan belum duduk rumah sendiri,
sebab tu tak de perasaan nak buat benda ni...

 Aku selalu berangan kalau dapat duduk rumah sendiri nanti,
aku nak penuhkan kabinet and peti ais dengan barangan tupperware

Mesti colorful rumah aku.. eee.. bestnyer..

Tapi sebab dah tak tahan, aku beli jugak freezer mate tupperware ni
sebab sakit mata aku memandang peti ais yang macam pasar basah..

Macam-macam benda nak dimasukkan

Kadang-Kadang.. Muhammad pun nak masuk tempat beku tu..
Dia kata.. "mama adik nak aircon"

Bersinar-sinar aku rasa bila dah di cuci


Macam-Macam ada... dan... Macam-Macam Bekas
makanan Utama "Petai" wajib ada dalam peti ni..
Stok utama la katakan...

Ni Freezer Mate yang aku baru beli

  
Haaa.....
 Kan dah kemas.. cuma bekas buah jer belum beli..
Nak tunggu color pink keluar
Baru la seiya sekata...

Sekarang.. Bila bukak peti ais rasa tak nak sepah-sepah lagi...
Biarkan dia tersusun cantik cam ni selalu...

Tapi...
tak lama lepas tu.. Abah Muhammad balik...
(cepat-cepat naik)

  Pastu dia bukak peti ais nak minum air...
Dia jerit panggil mama...
"Mama... Duit belanja abang bagi bukan suruh beli tupperware"

He..he.. suka2..

2 comments:

  1. lelaki selalu tak support perempuan nak mengemas kan? tapi bila sepah, pandai pulak bising :)

    ReplyDelete
  2. pedehaltokey tupperware..haha..suka2..ayat ko yang last tu..:)

    ReplyDelete