Digital clock

Thursday, March 15, 2012

Jalan2 Makan2


Pada 2-5 Mac 2012 dapat juga aku bercuti.
 Itu pun bukan pergi bercuti dengan suami n anak aku..
Menumpang kasih la aku kat kakak n abang ipar.

Yang bestnya aku x bawak 'handbeg kecil' kesayangan aku tu...
Panjang sikit langkah aku, dari pagi sampai ke malam...
Masa nak mintak izin dengan hubby nak gi jalan tu, aku  masak sedap2 malam tu,
Berbakul2 pujian aku dapat malam tu..

(Itu belum aku masak guna dapur yang gores dan menang tu, kalau guna tu, sebulan xkeluar rumah)

Bila dia dah kenyang.. Aku potong buah n buat air kopi kat dia..

Kiranya.. servis bertaraf 5 Bintang aku sediakan..

Sebenarnya tujuan lain aku nak gi Bandung ni nak cari peluang busines... 
Mana tahu ada resepi yang boleh dibawa balik ke Malaysia nanti..

Jom.. Cuci mata tengok gambar2 pemandangan dan tempat2 menarik yang harus dituju jika berkunjung ke Bandung, Indonesia..

Kawah Ratu di Tangkuban Parahu


Trans Studio


Pasar Baru
"Fuh.. giler lah tgk kain2 kat sini.. Menyesal xbeli baju raya skali"

Toko Tiga
"Harus pergi bagi mereka yang suka pakaian original.. Murah giler!!"

Kawah Putih..
"Boleh pegang lagi airnya yang barbau sulfur itu.."

Ada macam kolam mandi Puteri-Puteri Bunian x?..
Tak lupa jua, makanan2 enak yang harus dijamah disana
bab makan2 ni.. aku memang suka.. =)

Mee Sup Kepiting dari Restoran Aceh
"sangat xlokek dengan isi2 ketamnyer"

Nasi Goreng Seafood Special dari Yumi-Yumi Noodle House

Tempe Goreng

Pisang Salai yang sungguh menyelerakan

Ayam Penyet dari Restoran Kalimantan



Masakannyer lebih kurang kat Wong Xxxx...
Ramai sungguh orang kat sana..
 
Harus ke Kartika Sari untuk membeli kek yang sedap2..
 



Restoren Sindang Reret di Ciwedey..
Makanan yang sangat lazat.. lupa nak tangkap gambar makanan kat sini..
Harus cuba masakan Sunda.. dengan alunan muzik yang mendamaikan.

Kraftangan

Ni aku tangkap ni sebab aku xpernah tengok lagi benda ni..
Pokok Batik namanya..
Ada kat Indonesia je katanya.. Aku ya kan je...


Sekian, sahaja aktiviti Jalan2.. Makan2 aku di sana..

Mesti jalan n mesti cuba makan ya..

2 comments:

  1. wah bes2 lain kali kite gi lagi ye..sblum tu masak sedap2 duluk tuk laki hehe..:)

    ReplyDelete