Digital clock

Tuesday, March 27, 2012

Azam Yang Terbengkalai

Aku nak story pasal azam aku yang terbengkalai sejak aku melahirkan
Muhammad Amirul Mukmin...
Sekarang Umur Muhammad pun dah nak masuk 3 tahun...
Harap-harap.. Tahun ni akan terlaksanalah azam ni..

(Tolong doakan sama2 ya)

Lepas melahirkan Muhammad,
macam-macam produk suami aku laburkan demi mengembalikan kecantikan isterinya yang dahulu .. cantekkk ker? errkk..

3 bulan aku berulang-alik ke Pusat X...
Jumpa Dr lagi, pil-pil tu jangan katalah...
Dah berapa katon agaknya...
Tak lupa juga minuman-minuman kesihatan yang terbaru dipasaran.. Dah ku cuba...

Sebenarnya bukan salah benda-benda tu..
cuma aku nih yang degil.. tak reti nak berpantang...
Aku ni.. pantang nampak..
Kesian makanan membazir.. Jadi aku tolong makankan...

Mak aku selalu pesan..
Makanan jangan dibuang selagi x basi...
Pesanan ini aku pegang erat lagi kukuh,
sebab tu jarang makanan kat rumah aku tu jadi basi..
Sebab sebelum dia basi, dia dah masuk dalam usus aku.. hehe..

INI.. Di antara peralatan-peralatan yang menjadi perhiasan di rumah aku..


Disamping ia berfungsi dengan sewajarnya...
Ia juga boleh menjadi tempat untuk aku meletakkan bakul sampah...

Selain itu.. anak gajah ni lagi 1.. memenuhkan ruang aje...


Ini adalah Hadiah Harijadi aku pada tahun lepas
dari suami aku yang tidak putus-putus memberi semangat untuk aku tidak mengalami obesity..

Juga.. aku jadikan ia sebagai tempat aku menyidai tudung-tudung Fareeda ku...

Sengaja suami aku letak anak gajah ni kat tepi baju-baju aku yang kurang muat dipakai ketika ini...
Katanya supaya aku sentiasa insaf dan bersemangat untuk memakai baju-baju itu...

Aku juga telah berazam...

Aku Tak Kan Buat Baju Baru Lagi
 Selagi Aku Tak Turun Menjadi Xx Kg...
Kalau dulu.. sebulan tu, sekurang-kurangnya 2 baju baru mesti aku beli...
Dah jadi KPI lagi..
Tapi semua tu tinggal kenangan...
Pakai jelah baju apa yang ada...

Tapi.. Yang Pasti...

Anda semua harus nantikan kemunculan terbaru aku selewat-lewatnya
pada 1 Syawal 1433 Hijrah...
(ala... lamer lagi...)

1 comment: