Digital clock

Tuesday, February 14, 2012

Kembar Tak Seiras


Senyuman bagi mereka yang giginya rongak, haruslah dikacip mulut manisnya..
 Cuba teka siapa kanak2 riang yang sedang menunggang replika lembu tu??
Ehem..ehem...
Mestilah aku dan Kembar Tak Seiras ku..
Zaman kecik2 dulu, aku memang suka pakai pakaian lelaki, kalau mak pakaikan baju pompuan, aku akan menangis sampai xhengaatt.. start masuk sekolah  la aku pandai pakai baju kurung.
Itupun sebab nak gi sekolah. kalau jalan2 bertuah sangatlah.. 

Mst semua orang tak tahu kan, aku ada kembar xseiras.. 
Sebenarnya.. memang xde pun.. 
Budak lelaki yang kat belakang tu, adalah anak buah aku merangkap anak kakak aku yang sulung dan cucu no.2 keluarga Halidi (Sudah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak)..
Aku dgn anak buah (Mie) hanya tua seminggu sahaja.

Ini bermakna..
Masa mak aku mengandung kakak aku pun mengandung sama.. 
Inilah yang dinamakan family planning ..=)
Mak dan anak mengandung dan berpantang bersama-sama...
Jadi.. kami pun..
sambut harijadi sama-sama, dijaga oleh mak (atok) sama (sbb kakak aku kije), makan sama, pakai baju sama2, menyusu x sama.. Aku isap susu mak.. Mie isap botol.. pastu kitorang sekolah (menengah) sama.. kahwin pun tahun yang sama, anak kami pun tahun yang sama..
Yang beza ckit lagi.. anak buah aku ni  dah ada anak 2...

 Disebabkan aku ni makciknya.. haruslah aku menepung tawar di hari perkahwinannya...

Suka la tuh dpt kaweennn...

Isteri mie tu pun pilihan mak (atok) aku juga... cayalah mie..

Anak aku n anak mie... Muhammad + Yusof ..
p/s: Yang Muda Hendaklah Hormat Yang Tua...


No comments:

Post a Comment